Warunki rekrutacji - Sopocka Akademia Nauk Stosowanych
Dla kandydata
Warunki rekrutacji

Warunki rekrutacji

Chcesz poznać naszą ofertę studiów? Wolisz studiować dziennie, a może w formie online? Jak dołączyć do naszej społeczności akademickiej SANS? Odpowiedzi na te i inne nurtujące pytania znajdziesz poniżej. Sprawdź jak do nas dołączyć. Aplikuj bez problemu – nasze rekruterki robią wszystko, aby rekrutacja przebiegała sprawnie i w miłej atmosferze.

Zasady i organizacja rekrutacji

Informacje ogólne:

Rekrutacja kandydatów do Sopockiej Akademii Nauk Stosowanych   odbywa się na podstawie art. 69, art. 70 ust. 1-4, art. 72 ust. 1 i art. 323 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 20.07.2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U.2018.1668).

Szczegółowe warunki i tryb rekrutacji na rok akademicki 2025/2026 zostały zatwierdzone  Uchwałą Senatu nr 2. z dnia 28 maja 2024 Sopockiej Akademii Nauk Stosowanych  (treść uchwały w systemie BIP).

Proces rekrutacji na studia w Sopockiej Akademii Nauk Stosowanych odbywa się z wykorzystaniem systemu informatycznego IRK.

Zasady i organizacja rekrutacji dla każdego poziomu i kierunku studiów są upowszechniane na stronie internetowej Sopockiej Akademii Nauk Stosowanych  www.sopocka.edu.pl w  zakładce Kandydat.

Instrukcja rekrutacji:

  1. Wejdź na stronę: edu.pl i kliknij w przycisk Zapisz się. Zarejestruj się w Internetowej rekrutacji kandydatów (IRK) klikając w przycisk rejestracja.
  2. Uzupełnij swoje dane osobowe. Następnie zapisz się na wybrany kierunek studiów.
  3. Na stronie głównej należy wgrać zdjęcie (w stosunku 4:5, na białym tle).) Jest to zdjęcie, które będzie na legitymacji studenckiej.
  4. Wypełnij wszystkie dane w zakładkach na górze strony. W przypadku tegorocznych maturzystów do czasu uzyskania świadectwa dojrzałości pole Wykształcenie można na razie pominąć. Analogicznie – w przypadku kandydatów na studia II stopnia – w przypadku, kiedy kandydat nie posiada jeszcze dyplomu i suplementu – pole dyplom można również pominąć.
  5. Po uzupełnieniu wszystkich danych na portalu, odblokuje się zakładka Wydruki, w której wygenerują się automatycznie dokumenty rekrutacyjne, które trzeba podpisać. W ostatnim polu Lista dokumentów znajduje się informacja o niezbędnych dokumentach, które trzeba skompletować.
  6. Komplet dokumentów należy przynieść osobiście do naszego biura rekrutacji lub wysłać je do nas pocztą tradycyjną. W przypadku kierunków: Architektura, Architektura Krajobrazu, Architektura Wnętrz, Wzornictwo, dodatkowo wymagane jest przygotowanie listu motywacyjnego i portfolio (2 prace kolorowe w technice malarskiej i 2 czarno-białe w technice rysunkowej, w formacie powyżej A4). Portfolio w wersji elektronicznej (zdjęcia prac) należy przesłać na adres mailowy rekrutacja@sopocka.edu.pl.

Podstawą przyjęcia na studia jest złożenie kompletu dokumentów rekrutacyjnych, a w przypadku kierunków, na których obowiązuje postępowanie kwalifikacyjne – również otrzymanie pozytywnej oceny z rozmowy kwalifikacyjnej.

Kandydat na studia jest informowany o przyjęciu poprzez panel w IRK i nadanie statusu „przyjęty”. Jednocześnie kandydat otrzymuje niezbędne informacje dotyczące przyjęcia na studia drogą mailową oraz pocztą tradycyjną.

Kandydatom przyjętym na studia pracownik rekrutacji nadaje automatyczny numer umowy o studiowanie, który uzupełnia również na umowie papierowej. Egzemplarze umów o studiowanie podpisywane są przez rektora, a następnie wysyłane pocztą tradycyjną na adres korespondencyjny nowoprzyjętego podany podczas procesu rekrutacyjnego lub pozostają do osobistego odbioru w dziekanacie.

Następnie dane osób przyjętych na studia zostają zmigrowane do wewnętrznego systemu uczelnianego EduHab. Nowoprzyjętemu studentowi w systemie EduHab, pracownik rekrutacji nadaje numer albumu i wysyła prośbę do działu księgowości o nadanie indywidualnego numeru konta studenta w celu wpłaty rat czesnego za studia wg. wymaganych terminów płatności.

W szczególnych przypadkach, możliwe jest przyjęcie kandydata na studia po zakończeniu rekrutacji, jednak przy spełnieniu warunków, tak jak w zwykłych terminach rekrutacji. Decyzję w tej sprawie podejmuje dziekan wydziału.

 

Zasady prowadzenia zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość  w Sopockiej Akademii Nauk Stosowanych (uchwała Senatu nr 2 z 20.05.2025)

Zajęcia na studiach I oraz II stopnia w Sopockiej Akademii Nauk Stosowanych mogą być realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

Zajęcia realizowane w ten sposób odbywają się zgodnie z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 27.09.2018 w sprawie studiów (Dz.U. z 2023 poz. 2787 rozdz. 5 – Kształcenie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość) i odbywają się  wg następujących zasad:

  1. maksymalnie do 50% liczby punktów ECTS koniecznych do ukończenia studiów na danym poziomie może być uzyskiwane podczas zajęć prowadzonych w czasie rzeczywistym z użyciem metod i technik kształcenia na odległość. Należy posiadać sprzęt w postaci komputera PC z dostępem do kamery i mikrofonu. Student powinien posiadać umiejętności w zakresie podstawowej obsługi pakietu Microsoft Office oraz obsługi systemu Windows. Dostęp do platformy Microsoft Office 365 zapewnia studentom Uczelnia.
  2. studenci otrzymują  materiały dydaktyczne w formie elektronicznej, które są zamieszczane na uczelnianej platformie edukacyjnej EduPortal,
  3. pomoc techniczną w zakresie zajęć realizowanych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość można uzyskać u pracowników helpdesk SANS pod adresem helpdesk@sopocka.edu.pl,
  4. przed rozpoczęciem zajęć  z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość przeprowadzane jest szkolenie z zasad i sposobów wykorzystania narzędzi kształcenia na odległość,
  5. konsultacje mogą być realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość,
  6. w przypadku zajęć rozwijających umiejętności praktyczne kształcenie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość jest stosowane jedynie w przypadkach uzasadnionych wykorzystaniem takich technik w praktyce zawodu, którego dotyczy kierunek tj. w warunkach właściwych dla danego zakresu działalności zawodowej oraz w sposób umożliwiający wykonywanie czynności praktycznych przez studentów,
  7. realizacja zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość jest na bieżąco monitorowana przez Uczelnię.

 

Warunki rekrutacji – pobierz

Skip to content