Baza dydaktyczna - Sopocka Akademia Nauk Stosowanych
Nauka i badania
Baza dydaktyczna

Baza dydaktyczna

Siedziba Sopockiej Akademii Nauk Stosowanych mieści się niedaleko centrum Sopotu, w specjalnie przystosowanym budynku, który ma jak najlepiej odpowiadać na potrzeby studentów i pracowników uczelni. Nasza placówka jest nowoczesna i funkcjonalna, ale jednocześnie pomyślana w taki sposób, aby stanowiła otoczenie przyjazne i komfortowe dla każdego użytkownika. Dla Władz Uczelni bardzo ważne było zarazem stworzenie w gmachu naszej uczelni doskonale wyposażonego i rozbudowanego zaplecza dydaktycznego, z którego w pełni korzystać mogą zarówno wykładowcy, jak i studenci SANS. 

W budynku naszej uczelni znajdują się dwie aule kompleksowo wyposażone w sprzęt audiowizualny i komputerowy. Zajęcia i wykłady prowadzone są w 19 przestronnych salach dydaktycznych, gdzie również jako standardowe wyposażenie znajdują się m.in. rzutniki i sprzęt komputerowy. Studenci Sopockiej Akademii Nauk Stosowanych odbywają też zajęcia praktyczne prowadzone przez wykwalifikowanych wykładowców – praktyków. Ćwiczenia odbywają się w nowoczesnych salach i pracowniach projektowych, a także w multipracowni i pracowni nowych mediów, wyposażonych m.in. w sprzęt i symulatory wirtualnej rzeczywistości (VR) oraz sprzęt audio-wideo (kamery, sprzęt foto, mikrofony, oprogramowanie). Do użytku naszych studentów przeznaczona jest biblioteka wraz z czytelnią, gdzie ulokowane są ogólnodostępne stanowiska komputerowe. 

W budynku uczelni jest też dostęp do szybkiego, bezprzewodowego i bezpłatnego Internetu. W czasie pomiędzy zajęciami studenci mogą udać się do baru znajdującego się w budynku uczelni, gdzie czeka na nich szeroka oferta gastronomiczna. 

Uczelnia dysponuje rozwiniętymi platformami edukacyjnymi, takimi jak EduPortal i Wirtualna Uczelnia, które zapewniają najwyższą jakość kształcenia oraz obsługę studentów w wirtualnych czasach (więcej tutaj – klik).

AULE

W budynku naszej uczelni znajdują się dwa audytoria, które ulokowane są na jednym z dwóch poziomów gmachu. Są to obszerne i nowoczesne pomieszczenia, która mogą pomieścić nawet 140 osób. Każda aula została zaprojektowana i pomyślana w taki sposób, aby zagwarantować zarówno wykładowcom, jak i studentom, najwyższy komfort i wygodę korzystania z niej w trakcie wykładów. Sale są skomputeryzowane, wyposażone w rzutniki, dzięki którym zajęcia mogą odbywać się przy użyciu projekcji wizualnych prezentujących omawiany materiał dydaktyczny. 

GALERIA ARTYSTYCZNA „SKŁODOWSKA”  

Galeria Sopockiej Akademii Nauk Stosowanych mieści się w przestronnym, pełnym światła pomieszczeniu, w oddzielnym budynku – na ul. Marii Skłodowskiej Curie 10/12. W galerii odbywają się praktyczne zajęcia z rysunku, malarstwa czy rzeźby. Artystyczny klimat galerii sprzyja twórczej i kreatywnej pracy. 

PRACOWNIA NOWYCH MEDIÓW 

W pracowni nowych mediów nasi studenci uczą się m.in. profesjonalnej obróbki graficznej zdjęć i filmów, przy użyciu programów takich jak Adobe Design Suite (Photoshop, Illustrator, Indesign, Premiere, AfterFX) czy Lumion 3D.

MULTIPRACOWNIA PROJEKTOWA 

Multipracowania dysponuje nowoczesnym sprzętem umożliwiającym cyfrową fabrykację modeli oraz praktyczną naukę w zakresie elektryki, automatyki i pneumatyki. Dzięki dużemu spektrum stosowanych urządzeń możliwe jest tworzenie dowolnych modeli, detali, mebli i form architektonicznych i wzorniczych. Wysoko wykwalifikowana kadra służy pomocą naszym studentom w korzystaniu z pracowni. W pracowni odbywają się zajęcia z fabrykacji 3D, Technik Projektowania Komputacyjnego, Podstaw automatyki, Mechaniki i Mechatroniki i wielu innych. 

Laboratoria wyposażone jest w:
– Drukarkę 3d – 3DSYSTEMS
– Drukarkę 3d – Zoltrax M200
– Drukarki 3D (3 szt.)
– Frezarkę CNC z modułem skanującym
– Plotery tnące (2 szt.) –  Two Trees TS3 10W
– ploter tnący 
– Skaner 3D 

WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ I PROJEKTOWANIE UNIWERSALNE 

W Sopockiej, wspierany technologiami wirtualnej rzeczywistości: 

  • symulator wózka inwalidzkiego – dokładnie odwzorowuje z jakimi problemami w rzeczywistym świecie boryka się osoba poruszająca się na wózku; w symulatorze możemy spróbować poruszać się po mieście, mając do pokonania krawężniki, przejazd przez przejście dla pieszych, w którym w ostatnim momencie zapala się czerwone światło, a krawężnik jest zbyt wysoki… Mamy próby wjechania do autobusu, przejazd po nierównych nawierzchniach lawirowanie między autami, czy symulację pobytu w banku. Wszystko to wymaga użycia siły rąk, dokładnie tak samo jak w prawdziwym życiu.  Pstt… Uwaga na palce! Wózek jest tak realny, jak w prawdziwym świecie 😉
  • symulator VR (wirtualna rzeczywistość) – znajdziemy się w świecie osoby z dysfunkcjami wzroku; do wyboru mamy całe spektrum wad i chorób narządu wzroku, począwszy od widzenia starczego, astygmatyzmu, po zaburzenia plamki żółtej – jest to już dość „spektakularne” w kontekście poruszania się w wirtualnym świecie! Tu również mamy do wyboru szereg scenariuszy – począwszy od wizyty w sklepie i wykonanie konkretnych zakupów, poprzez dojście do lekarza przez miasto, a kończąc na „krzątaniu się” po mieszkaniu. W każdym ze scenariuszy należy wykonać konkretne zadania, aby pokazać studentom z jakimi problemami osoba niedowidząca musi się zmagać. 
  • symulator osoby głuchej – osoby uczestniczące w symulacji muszą spróbować dostać się np. na dworcu w konkretne miejsce; wówczas okazuje się jak ważna jest umiejętność rozmowy z użyciem alternatywnych narzędzi jak notes, czy gestykulacja. Okazuje się jak uciążliwe może być informowanie na dworcu wyłącznie z użyciem megafonu lub jak wiele może namieszać np. opóźnienie pociągu, skoro informacja o tym pojawi się wyłącznie w głośniku… 
  • symulator starości i nadwagi – poza VR, mamy dodatkowe urządzenia tj. obciążniki, nakładki usztywniające stawy itp. Tutaj dodatkowo studentom zakładane są specjalne czujniki na kostki, aby narzucić „chodzenie”, gdyż ideą jest pokazanie, jak uciążliwe może być poruszanie się po mieście będąc osobą w podeszłym wieku lub osobą z dużą nadwagą.  
  • Ponadto w technologii VR studenci mogą skorzystać z symulatora wizyty na budowie w wirtualnej rzeczywistości. Symulator ten zawiera również elementy praktycznej gry dla studentów. 
BIBLIOTEKA

Biblioteka Naukowa Sopockiej Akademii Nauk Stosowanych mieści się w przestronnym, pełnym światła pomieszczeniu. Jej wystrój został przemyślany tak, aby stworzyć atmosferę sprzyjającą nauce i relaksowi. Ustawienie stołów w bibliotece sprzyja kontaktowi między studentami, przez co wykładowcy chętnie prowadzą w niej zajęcia. Studenci naszej uczelni mogą u nas swobodnie korzystać z komputerów oraz odpocząć między zajęciami, czytając prasę. Naszym nadrzędnym celem jest pomoc studentom w doborze odpowiedniej literatury oraz stwarzanie atmosfery przyjaznej i sprzyjającej nauce. Biblioteka pracuje w programie Libra NET. Obecnie udostępniamy ponad 10 000 woluminów oraz liczne tytuły czasopism branżowych.

 

Więcej o bibliotece i jej zbiorach >>

Skip to content