Postaw na rozwój! - Sopocka Akademia Nauk Stosowanych

Postaw na rozwój!

Projekt realizowany w okresie od 2024.10.01 do 2028.12.31 w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027

Okres realizacji projektu:

01.10.2024 – 31.12.2028

 

Zadania planowane w ramach projektu:

I. Powołanie Rady Programowej i Rady ds. Jakości Kształcenia

II. Realizacja szkoleń z obszaru kompetencji cyfrowych

  1. AutoCAD – szkolenie podstawowe
  2. AutoCAD – szkolenie średniozaawansowane
  3. SketchUp – kurs podstawowy”
  4. Excel dla zaawansowanych w finansach i rachunkowości języku polskim i angielskim
  5. Analiza Danych z wykorzystaniem Excel i SQL”
  6. Big Data: Analiza danych przy użyciu SQL oraz BigQuery”
  7. Poznaj Sztuczną Inteligencję: ChatGPT 3.5 i 4, Google Bard, Chat Bing, Midjourney, Dall-e i Inne Narzędzia AI!”
  8. Tworzenie aplikacji internetowych, w tym technologie front-end (HTML, CSS, JavaScript) i backend (Node.js, Django, Ruby on Rails)”

III.  Realizacja szkoleń z obszaru Ekonomii i Finansów

  1. Specjalistyczny język obcy w obszarze ekonomii i finansów – język angielski
  2. Specjalista ds. rachunkowości
  3. Kadry i płace w praktyce
  4. Szkolenie z obsługi programu SYMFONIA
  5. Szkolenia z wykorzystania programów finansowo- księgowych dla zaawansowanych dla sektora MSP -INSERT
  6. Identyfikacja i przeciwdziałanie korupcji oraz nadużyciom finansowym
  7. Kurs SAP w ujęciu finansowo-księgowym
  8. Procesy i procedury w BPO/SSC
  9. Raportowania ESG dla praktyków – aspekt środowiska naturalnego

IV. Realizacja szkoleń z obszaru Transportu i Logistyki

  1. Zarządzanie łańcuchem dostaw
  2. Transport i logistyka międzynarodowa
  3. Zarządzanie magazynem
  4. Logistyka odwrotna

V. Realizacja szkoleń z obszaru Zielonej Transformacji

  1. Szacowanie śladu węglowego inwestycji
  2. Zwiększenie efektywności energetycznej budynku
  3. Analityk danych środowiskowych
  4. Menadżer Smart City
  5. Konsultant ds. Zrównoważonego Rozwoju
  6. Specjalista ds. energii odnawialnej
  7. Specjalista ds. zarządzania zasobami naturalnymi z wykorzystaniem technologii cyfrowych i usług ekosystemów
  8. Zielony audytor

VI. Realizacja szkoleń przez Partnera Projektu – Regionalną Izbę Gospodarczą Pomorza

  1. Gospodarka Obiegu Zamkniętego (GOZ)
  2. Rozszerzona Odpowiedzialność Producentów (ROP)
  3. Miejsce ESG i dekarbonizacji w biznesie

VII. Zakup sprzętu komputerowego i oprogramowania do realizacji części szkoleń w trybie hybrydowym
VIII. Zakup licencji, materiałów szkoleniowych oraz cateringu na potrzeby realizacji szkoleń

 

Cel projektu

Celem głównym projektu jest wzrost kwalifikacji i kompetencji wśród min. 680 os. dorosłych objętych wsparciem w okresie 01.10.2024 – 31.12.2028 poprzez opracowanie programów i realizację działań dydaktycznych / szkoleniowych, dostosowanych do potrzeb i oczekiwań pracodawców i rynku pracy.

W wielu branżach, zdaniem pracodawców problemem jest niedopasowanie kwalifikacji do potrzeb rynku pracy oraz nienadążanie ze zdobywaniem nowych umiejętności wobec szybkiego rozwoju technologii. Realizacja zaplanowanych działań umożliwi nabycie brakujących kompetencji, tym samym pozwoli na zwiększenie aktywności zawodowej uczestników projektu. Podniesienie kwalifikacji pozytywnie wpływa na wzrost aktywności zawodowej osób niepracujących oraz szersze możliwości awansu i wyższych zarobków osób pracujących.

Uczelnia przygotuje procedurę wydawania mikropoświadczeń, potwierdzających osiągnięte efekty uczenia się i przyznawania punktów ECTS dla poszczególnych modułów kształcenia. Wymagać to będzie opracowania standardu jakości, jego monitoringu i ewaluacji w świetle polityki jakości projektowania, zatwierdzania, monitorowania, przeglądu i doskonalenia programów kursów i szkoleń. Mikropoświadczenia  potwierdzać będą, że osoba ucząca się zdobyła konkretną wiedzę, umiejętności i kompetencje, które odpowiadają na potrzeby społeczne, osobiste, kulturowe lub rynku pracy.

Grupa docelowa

Grupę docelową stanowi 800 osób w wieku 18-64 lat, zainteresowanych z własnej inicjatywy zdobyciem, uzupełnieniem lub podniesieniem kwalifikacji / kompetencji.

Realizacja projektu jest zgodna z zasadą równości szans i niedyskryminacji – o udział w projekcie mogą ubiegać się wszystkie osoby bez względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, religię lub przekonania, poglądy polityczne lub wszelkie inne poglądy, przynależność do mniejszości narodowej, poziom wykształcenia, niepełnosprawność lub orientację seksualną.

Budynek, w którym realizowane będą szkolenia, spełnia wymogi dostępności (m.in. dostępny podjazd do budynku oraz winda, toalety na każdym piętrze dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością). Specjalne potrzeby w zakresie dostępności kandydaci do projektu mogą zgłaszać za pośrednictwem formularzy wykorzystywanych w procesie rekrutacji. 

Planowane efekty i rezultaty projektu

Główne wskaźniki rezultatu to:

  • osiągnięcie celów FERS poprzez rozwój oferty uczelni w zakresie uczenia się dorosłych, wzmocnienie potencjału uczelni poprzez realizację idei uczenia się przez całe życie,
  • dopasowanie oferty uczelni do oczekiwań pracodawców oraz kształcenie kadr na potrzeby zielonej i cyfrowej gospodarki,
  • opracowanie i zrealizowanie 32 programów szkoleń zgodnych z potrzebami rynku pracy,
  • wypełnienie luk kompetencyjnych identyfikowanych na rynku, jak również zapewnienie coraz lepiej wykształconych zasobów ludzkich na poziomie całego kraju,
  • uzyskanie przez uczestników projektu kwalifikacji/kompetencji zgodnych z aktualnymi potrzebami rynku pracy po opuszczeniu programu.

Wartość projektu: 5 230 439,20 zł

Wysokość wkładu Funduszy Europejskich: 4 316 158,43 zł

#FunduszeUE   #FunduszeEuropejskie

Informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej): 
1) poczty tradycyjnej – w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,
2) skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Kontakt

Dorota Szubska

EMAIL

dorota.szubska@sopocka.edu.pl

NUMER TELEFONU

(+48) 504 403 545

    Zostaw swój email, by uzyskać więcej informacji.

    Skip to content