Wizja zabudowy terenów Młodego Miasta i Polskiego Haka – warsztaty studenckie

Wizja zabudowy terenów Młodego Miasta i Polskiego Haka – warsztaty studenckie

15 lipca 2019

Studenci Sopockiej Szkoły Wyższej wraz ze studentami Wydziału Architektury uczelni w niemieckim Erfurcie wspólnie pracowali nad wizją zabudowy terenów Młodego Miasta i Polskiego Haka. W swoich koncepcjach zawarli odważne pomysły lokalizacji wieżowców pomiędzy kwartałową, znacznie niższą zabudową.

Młode Miasto to obszar atrakcyjny dla budowy:
budynków mieszkalnych
biurowców i budynków handlowo-usługowych
hoteli i obiektów noclegowych

W wyniku współpracy uczelni z Sopotu i Erfurtu powstało łącznie 10 prac dyplomowych niemieckich studentów: dwie magisterskie oraz osiem licencjackich.

Prace zostały wykonane w oparciu o zapisy Studium Lokalizacji Obiektów Wysokościowych a nad ich przygotowaniem czuwali Bartosz Felski (Sopocka Szkoła Wyższa), Anna Rynkowska-Sachse (SSW) oraz Gerhard Meyer (Fachhochschule Erfurt).

Wszystkie wizje niejako podejmują dyskusję z przygotowanym na zlecenie właściciela terenu masterplanem dla Stoczni Cesarskiej autorstwa biura architektonicznego Henning Larsen, w którym także pojawiła się zabudowa wysokościowa oraz niższa, w formie kwartałów.

Jednocześnie w pracach studentów pojawiają się różnego rodzaju przestrzenie do wspólnej pracy (co-working), zróżnicowane formy zabudowy mieszkaniowej (w tym hostele, mieszkania niskobudżetowe i apartamenty), a także rozwiązania przestrzeni publicznych (w tym o charakterze parkowym).

– Studenci z Erfurtu zaproponowali szeroki wachlarz koncepcji, które potwierdziły ogromny potencjał tych terenów, mimo iż nie wszystkie z nich są realistycznie i możliwe do realizacji – ocenia Gerard Schuurman, dyrektor projektu rewitalizacji Stoczni Cesarskiej na terenie Młodego Miasta.

Czytaj więcej na:

Z projektami można zapoznać się na stronie:
https://dom.trojmiasto.pl/Studenckie-wizje-zabudowy-Mlodego-Miasta-oraz-Polskiego-Haka-n136237.html?fbclid=IwAR0K77Ntdp-uCNm9PlyRkOXdCIeW9zVwvxi1lwo0rNjZmVDUWoG4ADLbrLg#tri