Trener aktywności senioralnej - Sopocka Akademia Nauk Stosowanych
Trener aktywności senioralnej

poziom
Studia podyplomowe
wydział
Wydział Ekonomii i Finansów
tryb
Niestacjonarny, hybrydowy
dyplom
Świadectwo studiów podyplomowych
czas trwania
1 rok (2 semestry)
język
polski
terminy
Rekrutacja od 15.03.2024 do 31.10.2024
lokalizacja
Sopot

cel studiów

Głównym celem studiów podyplomowych na kierunku trener aktywności senioralnej jest przygotowanie specjalistów zdolnych do skutecznego wspierania starszych osób w utrzymaniu aktywnego i zdrowego stylu życia.

Rynek pracy wciąż rośnie

W miarę jak społeczeństwo starzeje się, zapotrzebowanie na specjalistów zajmujących się aktywnością senioralną stale rośnie. Wybierając ten kierunek, masz szansę na rozwijanie się w dynamicznym obszarze zawodowym, który jest coraz bardziej potrzebny.

Współpraca międzypokoleniowa

Aktywizacja seniorów w dzisiejszym świecie wymaga dostosowania propozycji spędzania czasu, profilaktyki zdrowotnej, aktywności fizycznej itp. do specyficznego „segmentu” odbiorcy senioralnego. Każde pokolenie seniorów ma inne potrzeby i priorytety, nasz nowoczesny senior w XXI wieku chce być traktowany podmiotowo.

Z każdym rokiem przybywa seniorów i zmienia się struktura potrzeb seniorów. Wykształcenie Trenerów Aktywności Senioralnych ma przygotować  studentów do zrozumienia starości i jej potrzeb, tak aby propozycje dla seniorów były ofertą odpowiadającą na ich potrzeby.

atuty kierunku

01
Studia dla każdego
Rozwiń
Zwiń

To doskonała okazja do rozpoczęcia uzupełnienia edukacji, ale również zmiany kierunku studiów i przebranżowienia się dla zainteresowanych rozwojem swoich kompetencji w branży, ponieważ do ich rozpoczęcia nie trzeba posiadać dyplomu studiów I stopnia z konkretnych kierunków ani doświadczenia.

02
Materiały dostępne dla słuchaczy
Rozwiń
Zwiń

W ramach opłaty za studia słuchacz otrzymuje materiały od wykładowców związane z tematyką prowadzonych zajęć. Oprócz tego słuchacz studiów podyplomowych ma pełny dostęp do specjalistycznego księgozbioru uczelnianej biblioteki oraz może liczyć na pomoc ze strony pracowników biblioteki w odszukaniu interesujących go informacji.

03
Kadra praktyków życia gospodarczego
Rozwiń
Zwiń

Zajęcia na tym kierunku w dużej części prowadzone są w formie warsztatów i projektów przez specjalistów w danej dziedzinie i praktyków.

04
Organizacja zajęć
Rozwiń
Zwiń

Organizacja zajęć: zajęcia odbywają 1-2 razy w miesiącu w soboty i niedziele (30-50 zajęć online).

sobota – 08.00 – 16.00
niedziela – 08.00 – 16.00

Forma zaliczenia studiów – warunkiem ukończenia studiów jest aktywna obecność na zajęciach wykładowych i ćwiczeniowych oraz wykonanie projektu dla seniorów i z seniorami w jednym z ich klubów. Obrona projektu będzie przeprowadzona przez komisję złożoną z 2 wykładowców i kierownika kierunku.

Do kogo adresowane są nasze studia?

Studia podyplomowe  Trener Aktywności Senioralnych są propozycją dla osób prowadzących kluby seniora, urzędników Jednostek Samorządu Terytorialnego zajmujących się tematyką społeczną, pracowników organizacji pozarządowych pracujących na rzecz seniorów, pracowników działów HR w firmach, pracowników socjalnych (GOPS,MOPS), pracownicy Ośrodków kultury. Zapraszamy także wszystkie osoby zainteresowane tematyką senioralną.

Kto będzie Cię uczyć?
Aktywna zawodowo emerytka, od roku 2013 realizuje swój pomysł i współtworzy Świat Seniora sp. z o.o.; od roku 2021 współtworzy i jest jedną z fundatorów Fundacji Eco Senior. W obu wymienionych wyżej organizacjach pełni funkcję Prezesa Zarządu.

Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu, szkoleniu zespołów, wprowadziła na rynek polski międzynarodową firmę z obszaru diagnostyki laboratoryjnej. Od lat jest pasjonatką tematów senioralnych, uczy się sama i uczy innych oswajania starości. Szkolenia i programy edukacyjne/aktywizacyjne, które opracowuje oraz przeprowadza jako trener, są zbudowane zgodnie z diagnozą rynkową potrzeb seniorów. Wiedza i umiejętności zdobyte jako coach, trener, shadow manager, interim manager w biznesie, dały jej bazę i podstawy do nowoczesnego spojrzenia na różnorodność seniorów oraz ich potrzeby. Praktyka coacha/szkoleniowca w statystykach zamyka się w tysiącach godzin przeprowadzonych zajęć, przez wiele lat była zapraszana do prowadzenia zajęć na studiach podyplomowych kilku uczelni warszawskich jako praktyk biznesu.

Absolwentka mikrobiologii UMCS; Zarządzania w Wyższej Szkole Bankowej, Psychologii Zachowań Rynkowych UW oraz licencjonowany coach LMI jest autorką programu edukacyjnego Trener Aktywności Senioralnych.
Rozwiń
Zwiń
zdjecie autora
Elżbieta Mądra
Trener Aktywności Senioralnych, Fundraiser, Interim Manager. Od 6 lat działa na rzecz aktywizacji osób starszych (55+). Zrealizował blisko 3 tysiące godzin dydaktycznych na sali szkoleniowej oraz w plenerze pełniąc funkcję trenera senioralnego. W obszarze społecznym koncentruje się na działaniach mających na celu stałą poprawę jakości życia osób starszych, działając w myśl motta: „bo każdy z nas będzie seniorem”. Członek Zarządu i współzałożyciel Fundacji Eco Senior. Prezes Zarządu i założyciel Fundacji Rozwoju Interim Managementu. Jest absolwentem Wydziału Ekonomicznego UG oraz Programu Executive MBA Uniwersytetu Illinois w USA.

Specjalizuje się w zarządzaniu zmianą i rozwojem organizacji MŚP oraz NGO. Swoją pozycję ekspercką w segmencie B2B zbudował podczas 20 lat kariery zarządczej w organizacjach o różnej skali i zasięgu. Główne obszary do współpracy: budowanie i wdrażanie strategii firmy, restrukturyzacja w obszarze Sprzedaży i Zakupów, konsultacje dla kadry managerskiej w niezbędnych obszarach operacyjnych.
Rozwiń
Zwiń
zdjecie autora
Wojciech Iwulski
Absolwentka MBA-SGH, z 20-letnim doświadczeniem zawodowym w sektorze biznesu, w tym: 10 lat w strukturach zarządczych najwyższego szczebla (5 lat na stanowisku prezesa firmie produkcyjnej o profilu drzewnym i zatrudnieniu ponad 350 osób, 2 lata na stanowisku prezesa w podmiocie leczniczym i firmie działającej w branży badań klinicznych). Od ponad dwóch lat doradza i szkoli organizacje z sektora trzeciego w zakresie fundraisingu.

Założycielka i prezes Fundacji Lęborskie Hospicjum Stacjonarne. Ponad 6 lat temu podjęła się działania na rzecz budowy pierwszego w powiecie lęborskim hospicjum stacjonarnego. Dzięki hospicjum ponad 130 tysięcy osób z powiatu i gmin sąsiadujących uzyska dostęp do bezpłatnej opieki hospicyjnej i paliatywnej w trybie stacjonarnym w duchu najważniejszych i fundamentalnych założeń ruchu hospicyjnego. Hospicjum, do którego powstania dąży wraz z zespołem i tysiącami zaangażowanych darczyńców, rocznie obejmie opieką minimum 250 osób z regionu.
Rozwiń
Zwiń
zdjecie autora
Agata Kozyr

Chcesz poznać
pełny program nauczania?

Przedstawiony plan ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 par. 1 Kodeksu Cywilnego.

opłaty

Studia niestacjonarne i hybrydowe

I rok
Płatność roczna 4500 zł  4000 zł
Płatność za semestr 2 x  2300 zł  2050 zł
Płatność w 10 ratach 10 x  470 zł   420 zł
Opłata wpisowa 200 zł 0 zł

 

rekrutacja

Zasady naboru

Kolejność zgłoszeń
Po starcie rekrutacji warto, jak najszybciej dostarczyć nam komplet dokumentów. Dzięki temu możemy dać gwarancję zarezerwowanego miejsca. Im później zgłaszają się kandydaci, tym są mniejsze szanse na wolne miejsce w grupie.
Dyplom studiów wyższych I stopnia lub studiów jednolitych
Uczestnikami studiów podyplomowych mogą być absolwenci studiów licencjackich, inżynierskich i magisterskich. O przyjęciu kandydata na studia decyduje kolejność zgłoszeń.

Etapy rekrutacji

  1. IRK INTERNETOWA REJESTRACJA KANDYDATA– to podstawowy krok, który należy zrobić, abydołączyć do naszej akademickiej społeczności. To tutaj odbywa się rejestracja online. Po wpisaniu danych osobowych wybiera się kierunek studiów, a system generuje gotowe dokumenty rekrutacyjne.
  2. Opłata rekrutacyjna – należy ją wpłacić na podany w IRK numer konta. Co jeżeli wybrany kierunek się nie uruchomi? Spokojnie, to nie zdarza się często! Wyślij e-mail z prośbą o zwrot należności, a pieniądze z powrotem trafią na Twoje konto. Psst… zajrzyj tutaj, może aktualnie mamy promocję.
  3. Dokumenty rekrutacyjne – z perspektywy biura rekrutacji, jest to najbardziej pożądany element. Jakie to dokumenty i skąd je wziąć? W IRK jest cała lista wygenerowanych dokumentów, wg. której należy je skompletować.
  4. Dyplom i suplement studiów wyższych I stopnia lub studiów jednolitych – po otrzymaniu upragnionego dyplomu prosimy o jak najszybsze dostarczenie go do biura rekrutacji. Na początek można je wgrać w formie skanu do IRK, ale okazanie oryginału (najpóźniej do 1 października) jest absolutnie niezbędne. Uwaga! Do czasu wyrobienia dyplomu po obronie, do celów rekrutacyjnych możesz dostarczyć zaświadczenie o ukończeniu studiów z dziekanatu.
  5. Decyzja o przyjęciu na studia – oczekuj na swoim koncie IRK zmiany statusu!

Termin i miejsce składania dokumentów

Podpisane dokumenty należy dostarczyć w ciągu 7 dni od daty rejestracji. Przyszły słuchaczu, nie zapomnij zabrać ze sobą dowodu osobistego! Dokumenty można składać osobiście lub za pośrednictwem poczty/kuriera.

ADRESY
SANS Sopot
ul. Rzemieślnicza 5, 81-855 Sopot 

SANS Chojnice
ul. Młodzieżowa, 89-600 Chojnice

Najczęściej zadawane pytania

kontakt

Biuro Studiów Podyplomowych i Szkoleń

EMAIL

podyplomowe@sopocka.edu.pl

NUMER TELEFONU KOMÓRKOWY

(+48) 509 655 417

(+48) 531 915 560

    Zostaw swój email, by uzyskać więcej informacji.

    Skip to content