W latach 2019-2023 Uczelnia realizowała projekt „Kompleksowy Rozwój Uczelni na Kierunkach Kreatywnych”.
Celem głównym projektu był wzrost jakości i efektywności kształcenia oraz procesów zarządzania w Sopockiej Akademii Nauk Stosowanych poprzez:
● opracowanie i realizację zmodyfikowanego programu kształcenia na kierunku Architektura dla 38 studentów,
● realizację wsparcia dla 76 studentów w postaci szkoleń, zajęć warsztatowych, wizyt studyjnych oraz formach aktywności wynikających ze współpracy uczelni z pracodawcami,
● realizację staży krajowych dla 40 studentów,
● wdrożenie informatycznych narzędzi zarządzania uczelniami, w tym szkolenia dla 62 pracowników uczelni,
● zwiększenia dostępności do nowych programów kształcenia dostosowanych do potrzeb społ.-gosp.,
● podniesienia kompetencji studentów,
● wsparcia procesów kształcenia i zarządzania na Uczelni.
Osiągnięte rezultaty projektu
W trakcie realizacji projektu przygotowano i wdrożono nowy program studiów na kierunku Architektura, który kontynuowany był w ramach kolejnych naborów studentów (2021,2022,2023). W trakcie opracowywania poszczególnych przedmiotów szczególny nacisk położono na praktyczny charakter kształcenia, co zostało docenione przez firmy architektoniczne przyjmujące studentów na staże i praktyki.
Podniesiono kompetencje studentów poprzez ich udział w kursach i szkoleniach (między innymi Modelowanie 3D i wizualizacji w 3DSMax, Energoefektywność w budownictwie).
Przeprowadzono szereg szkoleń dla kadry dydaktycznej uczelni, kadry zarządzającej i administracyjnej, co pozwoliło znacząco podnieść kwalifikacje pracowników.
Zorganizowano 61 studenckich staży zawodowych w firmach architektonicznych i biurach projektowych (wskaźnik osiągnięty na poziomie 152% w stosunku do zakładanej wartości). W efekcie znacząca grupa studentów otrzymała propozycję pracy bądź współpracy w firmach, w których odbywała staże.
Wprowadzono nowoczesne oprogramowanie do zarządzania uczelnią, w tym program BAZUS (automatyzujący pracę dziekanatu i wspomagający obsługę działu księgowości, finansów oraz kadr uczelni) i EDUPORTAL wspomagający proces nauczania i umożliwiający naukę zdalną.
Zmodernizowano także wyposażenie informatyczne uczelni poprzez zainstalowanie nowych serwerów i urządzeń towarzyszących oraz zakup laptopów.